reklama

4xs

Navnadený zo zberu húb v hlbokých lesoch Rudohoria, som dostal chuť vyskúšať to aj doma. To som ešte nevedel že nazbieram namiesto húb zopár zážitkov úplne iného druhu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Jeseň je krátko pred vrcholom a dúfal som, že nájdem hlivy z ktorých sme si na kamarátovej chate uvarili skvelú polievku.Prekročil som potok s košíkom v ruke a na poli som zaregistroval pohyb. Bola to líška ktorú som spozoroval na loveckej výprave - nebolo pochýb že ide mojim smerom. Ihneď som sa prikrčil za burinou, pozorujúc ju ako sa každú chvíľu zastavovala aby sa poškrabala. Trápia ju iste hejná bĺch, a možno aj svrab. Až ma tak striaslo - v jej koži by som veru nechcel byť. Napäto som čakal na ktorú stranu sa vyberie, a keď dosiahla ohyb potoka za ktorým som číhal, zaostril som na okraj oráčiny aby som bol pripravený. Moja túžba bola vypočutá - vybrala sa vľavo. Keď dosiahla správne miesto v hľadáčiku, tak cvakla spúšť. To bol aj signál pre jej divoký únik, keď zistila že tento zvuk z prírody nepochádza a ja som sa spokojný usmieval ako mizla v kríkoch na okraji kopca.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Fotografované z cca 25m vzdialenosti 180mm teleobjektívom.

Obrázok blogu

Detail cez výrez.


Keď som bol skoro na vrchole kopca, tak som si pomyslel že by to bola sranda keby som ju stretol znovu v prípade že by sa jej chodníčky znovu stočili doľava. Myšlienka my ani neopustila hlavu a v momente ako som sa pozrel na lúčku pred sebou tak som skamenel. Náš pohľad do očí trval len sekundu a už jej nebolo. Ušla tým smerom ako prišla a musel som uznať že toto kolo patrilo jej. Dnes ju už nestretnem, pomyslel som si...

Obrázok blogu

Pokračoval som do svahu a fotil jesennú prírodu a našiel aj pár bedli, ale zapáchali, tak zostali tam kde narástli a občas som si spestril putovanie jedením jabĺk z opustených jabloní. Cez les som opísal niekoľkokilometrový oblúk ale po hlivách ani stopy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Zostúpil som svahmi Borovice skoro k vodnej nádrži a hodil som okom na chatku s vínnou pivnicou ktorá bola neďaleko cesty zo salaša. Bolo to asi 300m od miesta posledného stretnutia s líškou a znovu sme si hľadeli do očí! Zvrtla sa a v plnej rýchlosti vrazila do plota ktorý bol za ňou. Nuž čo, panika je panika :-) Odhodilo ju skoro meter vzad a keď sa spamätala tak zmenila kurz za pivnicu kde našla dieru v plote. Tak toto sa mi ešte nestalo...

Chatu a cestu zo salaša delil jarok s hustým porastom a keď som stál na ceste tak som ľutoval že som
Nemal pripravený fotoaparát - stála uprostred cesty a vyčkávala. Možno sa chcela len rozlúčiť . Skočila do kríkov možno prekvapená čo to má za deň keď ju prenasleduje ten istý človek kam sa len pohne! Dnešný deň sa točila dokola na pár hektároch... :-)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vykročil som domov a môj príchod doďaleka ohlasovali hašterivé sojky ktoré poskakovali po okolitých topoľoch. Možno sa s líškou ešte niekedy stretneme - a nemusí sa báť... ja s puškou nechodím. :-)

Dušan Hudík

Dušan Hudík

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ak niečo napíšem, tak to bude asi hlavne o prírode. Zoznam autorových rubrík:  OutdoorWildlifePríhody a príbehyFilozofia a inéSpoločnosťKnihyJedlo

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu